Information om databeskyttelse i forbindelse med Lidl Plus

Gældende fra: Oktober 2024

Version: 2.0


Indhold


1. Oversigt

2. Kontaktoplysninger om den dataansvarlige og den databeskyttelsesansvarlige

3. Behandlingsformål, retsgrundlag og modtagere

3.1 Tilmelding til Lidl Plus og kontoadministration

3.2 Besøg i butikker

3.3 Fastlæggelse af dine produktinteresser og personliggjort reklametilgang

3.4 Optimering af reklametiltag, butiksnetværk og indretning af butikker

3.5 Google reCaptcha

3.6 Konkurrencer

3.7 Reservation af produkter

3.8 Tilbud fra partnere

3.9 E-mobilitet

3.10 Lidl Pay: Mobilbetaling

4. Hvilke andre modtagere videregiver vi dine personoplysninger til?

4.1 Oversigt

4.2 Overførsel inden for Lidl-koncernen

4.3 Overførsler til modtagere i tredjelande

5. Hvor længe opbevarer vi dine personlige data?

6. Hvilke rettigheder har du i forhold til behandlingen af dine data?

1. Oversigt

Lidl Plus er et loyalitetsprogram (herefter "tjeneste" eller "Lidl Plus"), som henvender sig til dig med tilbud og kampagner, der er skræddersyet til dine interesser, fra virksomhederne i Lidl-koncernen og udvalgte samarbejdspartnere.


Du kan bruge Lidl Plus ved at registrere dig i udvalgte onlinetjenester i Lidl-koncernen ("online-tjenester", f.eks. onlinebutikker, Click and Collect-service, apps osv.). Bemærk, at nogle funktio-ner kun er tilgængelige via Lidl-appen. For eksempel skal du identificere dig med Lidl-appen ved kassen, så dine køb i Lidl-butikker tildeles din Lidl Plus-profil.


2. Kontaktoplysninger om den dataansvarlige og den databeskyttelsesansvarlige

Medmindre andet er angivet nedenfor, er Lidl Stiftung & Co. KG, Stiftsbergstraße 1, 74172 Neckarsulm ("Lidl Stiftung","vi","os") ansvarlig for behandlingen af dine data i forbindelse med Lidl Plus.


Lidl Stiftungs databeskyttelsesansvarlige kan kontaktes på ovenstående postadresse eller på databeskyttelse@lidl.dk.


3. Behandlingsformål, retsgrundlag og modtagere


3.1 Tilmelding til Lidl Plus og kontoadministration

Formål med databehandling/retsgrundlag


Når du har registreret dig, kan du bruge Lidl Plus i alle tilknyttede onlinetjenester med det samme brugernavn og den samme adgangskode og få adgang til dine kundestamdata, indkøbshistorik og Lidl Plus-funktioner på din Lidl Plus-konto.


Følgende data behandles ved Lidl Plus-registreringen:

  • Fornavn
  • Fødselsdato
  • E-mailadresse
  • Mobiltelefonnummer
  • Adgangskode
  • Tiltaleform (valgfrit)
  • Køn (valgfrit)

Vi har brug for din fødselsdato, da deltagelse i Lidl Plus kræver en minimumsalder på 18 år (se afsnit 2 i betingelserne for deltagelse), og for visse produkter (f.eks. alkoholholdige drikkevarer) skal der tages hensyn til aldersgrænser i henhold til love om beskyttelse af unge.


Du kan også vælge at indtaste din adresse og dit efternavn på din Lidl Plus-konto. Disse data vil dog være obligatoriske for visse funktioner.


Hvis du har tilmeldt dig Lidl Plus i Lidl-appen, behandler vi også den butik, du har valgt der. Ud over de ovennævnte data modtager vi oplysninger fra den onlinetjeneste, du bruger - hvis den er tilgængelig - om de betalingsmetoder, der er gemt der, og historikken for dine køb og ordrer. Du kan få adgang til disse data på din Lidl Plus-konto. Du kan finde ud af, hvilke onlinetjenester der overfører din betalingshistorik til din Lidl Plus-konto, i onlinetjenesternes databeskyttelses-meddelelser.


Hvis du har tilmeldt dig vores Family Club, vil oplysningerne om de tildelte fordele også blive gemt og vist på din Lidl Plus-konto.


Vi behandler især de data, der indsamles under registreringen af Lidl Plus, til følgende formål:

  • Kommunikation med dig
  • Verificering af din identitet som kontoindehaver (f.eks. når du nulstiller adgangskoden)
  • Entydig tildeling af din købs- og brugsadfærd til din kundeprofil.

Vi bruger også din e-mailadresse til at sende dig en meddelelse, når du gerne vil have adgang til din konto via en ny enhed.


Følgende data behandles for at sikre registrerings-/loginproceduren:

  • E-mailadresse eller mobiltelefonnummer
  • IP-adresse
  • bevægelser med musen,
  • Varighed af dit ophold på registreringssiden
  • Online-identifikatorer som f.eks. enheds-ID
  • Browseroplysninger (browsernavn og -version)
  • Navn og version af styresystemet på den enhed, hvor browseren er installeret
  • Netværksbaseret placering af din enhed, når du logger ind
  • Dato og klokkeslæt for registrerings-/loginforsøget
  • Oplysninger om, hvorvidt registrerings-/loginforsøg var vellykkede.

Hvis du ønsker at benytte vores betalingstjeneste Lidl Pay (se nedenfor afsnit 3.12), vil en så-kaldt "to-faktorgodkendelse" blive integreret i loginprocessen med dit samtykke. Når du opret-ter din Lidl Plus-konto, sendes der en bekræftelseskode til dit mobilnummer eller din e-mailadresse, som er registreret hos os. Det sikrer, at det kun er dig, der har adgang til din konto, selv om din adgangskode er kendt af tredjeparter. To-faktorgodkendelsen kan til enhver tid de-aktiveres via vores kundeservice. Hvis To-faktorgodkendelsen deaktiveres, kan du ikke længere bruge Lidl Pay.


Retsgrundlaget for ovennævnte databehandling er artikel 6, stk. 1, litra b) og f), i GDPR, dvs. at vi behandler dine data for at kunne levere vores tjenester til dig i overensstemmelse med kon-trakten. Vores legitime interesse følger af de formål med databehandling, der er beskrevet ovenfor.


Modtagere/kategorier af modtagere


Hvis du logger ind på onlinetjenester som Lidl Plus-bruger, videregiver vi de data, der er nød-vendige for at levere den tjeneste, du har bestilt, til den respektive operatør af onlinetjene-sten. Afhængigt af tilbuddet drejer det sig om følgende:

  • Verificerede login-data (f.eks. e-mailadresse, adgangskode, mobiltelefonnummer)
  • Stamdata (f.eks. navn, adresse, fødselsdato)
  • Oplyste betalingsmetoder
  • Oplysninger, der er gemt i afsnittet "Om mig"
  • Oplysninger om din deltagelse i Family Club.

Vi videregiver også dine kundestamdata til de virksomheder i Lidl-koncernen, som du kontakter i forbindelse med kundeserviceforespørgsler.



3.2 Besøg i butikker

Formål med databehandling/retsgrundlag


Hvis du bruger Lidl Plus, kan du identificere dig ved kassen, når du besøger en butik. I dette tilfælde indsamler vi følgende data:

  • Butikken, som du har besøgt
  • Varerne, som du har købt eller returneret, efter type, mængde og pris
  • Kuponerne og pantbonerne, som du har indløst
  • Kvitteringsbeløbet for købet
  • Tidspunktet for betalingstransaktionen og det anvendte betalingsmiddel til købet.


Retsgrundlaget for dette er artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR, dvs. at vi behandler ovennævnte data på grundlag af kontraktforholdet mellem dig og os.


For at forhindre økonomisk skade på Lidl-koncernens virksomheder, analyserer vi din købsadfærd med henblik på at forebygge svindel. Vi analyserer især, om og hvor ofte varer bliver returneret. Retsgrundlaget for dette er artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR. Vores legitime interesse følger af de formål med behandlingen, der er beskrevet ovenfor.


I tilfælde af produkttilbagekaldelser kontrollerer vi, om du har købt det pågældende produkt, så vi kan informere dig om tilbagekaldelsen. Denne behandling udføres for at beskytte dit helbred (artikel 6, stk. 1, litra d), i GDPR), og fordi vi har en legitim interesse i at informere dig om even-tuelle produkttilbagekaldelser (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR).

3.3 Fastlæggelse af dine produktinteresser og personliggjort reklametilgang

Formål med databehandling/retsgrundlag


I forbindelse med Lidl Plus bestemmer vi, hvilke produkter, kampagner og tjenester der poten-tielt kan være af interesse og relevans for dig. Dette sker især på grundlag af følgende data:

  • Butikskøb (f.eks. produkter, der er købt eller returneret, efter type, mængde og pris)
  • Demografiske oplysninger (f.eks. alder, køn, bopæl)
  • Data, der er gemt på Lidl Plus-kontoen
  • Oplysninger om livsomstændigheder og interesser, som gemmes i afsnittet "Om mig"
  • Aktiverede og/eller indløste kuponer
  • Deltagelse i konkurrencer og kampagner
  • Reservationer
  • Brug af vores partnertilbud beskrevet i afsnit 3.9 (f.eks. tid, mængde, sted)
  • Brug af de digitale tjenester, der er beskrevet i afsnit 3.13 (f.eks. oplysninger om din ad-gangsautorisation til tjenester fra vores samarbejdspartnere, varighed af brug af tjene-sterne, opsigelsesdato for den gratis måned, aktivering og brug af rabatopsamleren til di-gitale tjenester
  • Brugt funktion af Lidl Plus
  • Brug af vores betalingstjeneste Lidl Pay.

Derudover behandles følgende oplysninger fra onlinetjenesterne for at fastlægge dine interesser:


  • Brugsdata for Lidl-appen, f.eks.
  • besøgte app-sektioner
  • sete artikler
  • version af operativsystemet
  • mærke på udstyr
  • systemsprog og valgt land
  • den anvendte version af Lidl-appen,
  • sporingsdata, f.eks.
  • reklameidentifikatorer (iOS IDFA, Android reklame-ID eller Huawei ID, e-mailadresse, adresse, mobiltelefonnummer)
  • IP/MAC-adresse
  • HTTP-overskrift
  • terminalens fingeraftryk
  • oplysninger om brugen af apps og websteder (links, der er klikket på, besøgte områder, varighed og hyppighed af brugen, antal klik og scrolling)
  • app- og event-tokens

Oplysninger fra Lidl-koncernens virksomheders onlinetjenester, f.eks.

  • om de produkter, der er købt/bestilt i onlinetjenester efter type, mængde og pris
  • kvitteringsbeløb og tidspunkt for betaling
  • anvendt betalingsmiddel
  • valgte leveringsmetode
  • deltagelse i undersøgelser og konkurrencer
  • produkter, der er gemt i indkøbskurven
  • hyppighed af købstransaktioner
  • websporingsdata for onlinetjenesterne

Din brugsadfærd i forbindelse med markedsføring af onlinetjenester, f.eks.

  • Tidspunkt for åbning af nyhedsbrev
  • klikkede links eller områder
  • varighed og hyppighed af brugen.

Vi bruger matematisk-statistiske metoder til at bestemme dine interesser. Til dette formål sam-menlignes dine personlige data også med andre kunders data. På baggrund af denne sammenlig-ning kan vi udlede, hvilke produkter og kampagner der er relevante for kunder med lignende interesser.


Vi bruger disse oplysninger til at give dig og andre kunder i onlinetjenesterne personlig reklame, der er skræddersyet til dine interesser, og til at tilbyde dig de bedst mulige individuelle tilbud og rabatter. Hvor det er muligt, vil du også modtage personlig information om produkter, kampagner, konkurrencer, nye tjenester, kundeundersøgelser og nyheder om streaming-, butiks-, onlinebutiks-, blomster-, foto- og rejsetilbud. Vi bruger også disse resultater til at optimere Lidl Plus-programmet.


Retsgrundlaget for dette er artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR, dvs. at vi behandler ovennævnte data på grundlag af kontraktforholdet mellem dig og os.


Modtagere/kategorier af modtagere

Derudover kan vi overføre de data, der er beskrevet i dette afsnit, til andre virksomheder i Lidl-koncernen eller andre tredjeparter, hvis der er et juridisk grundlag for dette (især dit samtykke til brug af sporingsteknologier på vores onlinetjenester).


3.4 Optimering af reklametiltag, butiksnetværk og indretning af butikker

Formål med databehandling/retsgrundlag


Hvis du opgiver os din adresse som en del af registreringsprocessen eller på et senere tidspunkt på din Lidl Plus-konto, bruger vi den til at optimere reklameforanstaltninger (f.eks. uddeling af brochurer, plakatreklamer) og til at optimere butiksnetværket.


Disse data behandles på grundlag af vores legitime interesse i at optimere salgskanaler (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR).


3.5 Google reCaptcha

Formål med databehandling/retsgrundlag


For at beskytte vores registrerings-/loginproces mod angreb eller misbrug fra automatiserede programmer (de såkaldte bots) bruger vi Google reCaptcha. Bots bruges f.eks. til at få adgangsko-der til kundekonti eller til at begrænse hjemmesidens funktionalitet ved hjælp af massedata-overførsler.


Google reCaptcha afgør, om interaktionen med hjemmesiden er foretaget af en menneskelig bruger eller en bot. Til dette formål analyseres brugsadfærd (tid brugt på siden eller bevægelser med musen), og IP-adressen læses af Google og kontrolleres for at se, om den tidligere kunne være blevet tildelt en bot. Hvis IP-adressen allerede er blevet tildelt en bot, sender Google disse oplysninger til os. Vi gemmer derefter disse IP-adresser til forsvar mod fremtidige angreb. Denne analyse starter automatisk, så snart du åbner registreringssiden.


Retsgrundlaget for denne databehandling er artikel 6, stk. 1, sætning 1, litra f), i GDPR. Vores legitime interesse følger af de ovennævnte formål med behandlingen.


Modtagere/kategorier af modtagere


Ved brug af Google reCaptcha, behandles ovennævnte data også af Google LLC, 1600 Amphithe-atre Parkway, Mountain View, California 94043, USA for at levere tjenesten. Vi har ingen indfly-delse på Googles behandling og brug af data. Yderligere oplysninger om Googles databehandling finder du her: https://policies.google.com/privacy.


3.6 Konkurrencer

Formål med databehandling/retsgrundlag


Som Lidl Plus-bruger kan du deltage i forskellige konkurrencer. Medmindre andet er angivet i den respektive konkurrence, vil dine data blive brugt i forbindelse med deltagelse i konkurren-cen med det formål at behandle konkurrencen (f.eks. bestemme vinderen, underrette vinderen, sende præmien) og til de formål, der er beskrevet under afsnit 3.3 til at bestemme dine inte-resser.


Retsgrundlaget for dette er artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR, dvs. at vi behandler ovennævnte data på grundlag af kontraktforholdet mellem dig og os.


Modtagere/kategorier af modtagere


Bortset fra den ovennævnte bestemmelse af dine interesser og den personaliserede reklame-metode vil dine data kun blive videregivet til virksomheder i Lidl-koncernen eller tredjeparter, hvis dette er nødvendigt for behandlingen af konkurrencen (f.eks. afsendelse af præmien via en logistikvirksomhed).

3.7 Reservation af produkter

Formål med databehandling/retsgrundlag


Hvis du reserverer produkter via Lidl Plus og køber dem i butikken på et senere tidspunkt, be-handler vi disse oplysninger

  • for at muliggøre dig et senere køb i en Lidl-butik,
  • vise en oversigt over reservationer,
  • tilbyde dig særlige tilbud, der er skræddersyet til dine præferencer og interesser, samt deltagelse i kampagner.

Retsgrundlaget for dette er artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR, dvs. at vi behandler ovennævnte data på grundlag af kontraktforholdet mellem dig og os.


Modtagere/kategorier af modtagere

Vi sender en liste over de reserverede produkter og dit ordrenummer til det relevante selskab i Lidl-koncernen. Lidl-virksomheden bruger disse data på eget ansvar til den efterfølgende be-handling af købskontrakten.


3.8 Tilbud fra partnere

Formål med databehandling/retsgrundlag


Lidl Plus giver dig mulighed for at drage fordel af tilbud med rabat fra udvalgte partnere. Nogle af disse tilbud kræver, at du identificerer dig som Lidl Plus-kunde med dit digitale kundekort. I dette tilfælde informerer samarbejdspartneren os om udnyttelsen af det gunstige tilbud, inklu-sive de tilknyttede oplysninger (f.eks. tid, mængde, sted).


Hvis der tilbydes særlige tilbud via Lidl Plus på kontrakter med vores samarbejdspartnere, mod-tager vi dine kontaktoplysninger (f.eks. e-mailadresse og mobiltelefonnummer) fra disse, så vi kan tildele dette særlige tilbud korrekt til din konto.


Vi bruger oplysningerne om brugen af partnertilbud til at bestemme dine interesser som be-skrevet ovenfor og til at vise personligt tilpassede reklamer.


Retsgrundlaget for dette er artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR, dvs. at vi behandler ovennævnte data på grundlag af kontraktforholdet mellem dig og os.


Modtagere/kategorier af modtagere


Hvis du gør brug af partnertilbud via Lidl Plus, sender vi kun partneren oplysninger om, at du er Lidl Plus-bruger, så partneren kan tildele dig det tilsvarende tilbud.


3.9 E-mobilitet

Formål med databehandling/retsgrundlag


For at starte opladningsprocessen ved en Lidl-ladestation skal du først identificere dig med Lidl Plus. Hvis du endnu ikke har indtastet en adresse i Lidl Plus, vil du blive bedt om at oplyse en faktureringsadresse, så betalingen kan gennemføres. Under opladningsprocessen behandler vi følgende data med henvisning til dit kundenummer:

  • Dato for opladningen
  • Opladningsmængde (kWh)
  • Opladningseffekt (kW)
  • Start og slut på opladningsprocessen (tid)
  • Den anvendte type ladestik.

Vi bruger oplysningerne om brugen af ladestationerne til at bestemme dine interesser, som beskrevet ovenfor, og til at vise personliggjort reklame.


Retsgrundlaget for dette er artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR, dvs. at vi behandler ovennævnte data på grundlag af kontraktforholdet mellem dig og os.


Modtagere/kategorier af modtagere

Hvis du vælger en ladestation og et stik i Lidl Plus som en del af e-mobilitetstjenesten, overfører vi dine kundestamdata med henblik på at behandle opladningsprocessen til Lidl Danmark K/S "driftsselskab”. Retsgrundlaget for denne overførsel er artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR dvs. at vi behandler ovennævnte data på grundlag af kontraktforholdet mellem dig og os.


3.10 Lidl Pay: Mobilbetaling

Formål med databehandling/retsgrundlag


Som Lidl Plus-bruger kan du eventuelt registrere dit kredit- eller betalingskort i vores mobile betalingstjeneste "Lidl Pay" og foretage betalinger (f.eks. i Lidl-butikker) bekvemt ved hjælp af din mobile enhed. For at registrere og bruge Lidl Pay er det nødvendigt at indtaste kredit- eller debetkortnummeret, CVV/CSV-koden og kortets udløbsdato. Disse data indtastes og gemmes i krypteret form direkte i de PCI-DSS- og PCI 3DS-certificerede systemer på vores betalingsplat-form. For at sikre, at du rent faktisk er indehaver af kredit-/debitkortet, sammenlignes dine data med dataene fra det kortudstedende selskab.


Hvis tilmeldingen til Lidl Pay blev gennemført, sender betalingsplatformen os et token som be-kræftelse. Vi knytter derefter dette token til din kundekonto.


Retsgrundlaget for dette er artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR, dvs. at vi behandler ovennævnte data på grundlag af kontraktforholdet mellem dig og os.


Modtagere/kategorier af modtagere


Så snart du bruger Lidl Pay i en Lidl-butik, vil dine kredit- eller betalingskortdata blive videre-sendt til det respektive selskab i Lidl-koncernen til betalingsbehandling, som vil behandle data-ene til egne formål (f.eks. til skattekontrolforpligtelser).


For at gennemføre betalingsprocessen i overensstemmelse med de juridiske bestemmelser i direktiv (EU) 2015/2366 ("PSD 2"), den gældende nationale gennemførelseslovgivning og den delegerede forordning (EU) 2018/389, udveksler vi også visse oplysninger (f.eks. data om dig, transaktionen og din betalingsadfærd) med dit kreditinstitut eller udstederen af dit betalings-middel (f.eks. dit debet- eller kreditkort) ved hjælp af vores tjenesteudbydere.


Disse behandlingsaktiviteter udføres på grundlag af artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR (gennemfø-relse af betaling) og artikel 6, stk. 1, litra c), i GDPR (opfyldelse af ovennævnte juridiske forplig-telser).


For at forhindre svindel behandler vi dit mobiltelefonnummer i registrerings-, forhåndsgodken-delses- og betalingsprocessen og overfører det til betalingstjenesteudbyderen. Retsgrundlaget for dette er artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR, hvor vores legitime interesse ligger i at forebygge svindel.


4. Hvilke andre modtagere videregiver vi dine personoplysninger til?


4.1 Oversigt

Dine personlige data vil kun blive videregivet uden dit forudgående samtykke i de tilfælde, der er nævnt i afsnit 3.1 - 3.13, hvis der er lovhjemmel hertil. Det er f.eks. tilfældet, hvis:

  • Vi har en legitim interesse i at dele dine personoplysninger til administrative formål in-den for Lidl-koncernen, og dine rettigheder og interesser i beskyttelsen af dine person-oplysninger i henhold til artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR ikke vejer tungere end denne interesse

eller

  • Vi bruger tredjeparter som databehandlere, som vi omhyggeligt har udvalgt og kontrakt-ligt forpligtet til udelukkende at behandle dine personoplysninger i overensstemmelse med vores instruktioner.

4.2 Overførsel inden for Lidl-koncernen

De data, der leveres under registreringen, vil blive videregivet inden for Lidl-koncernen til in-terne, administrative formål, herunder fælles kundesupport.


Enhver videregivelse af personoplysninger er begrundet i, at vi har en legitim interesse i at vide-regive oplysningerne til administrative formål inden for vores koncern (artikel 6, stk. 1, litra f) i GDPR).


4.3 Overførsler til modtagere i tredjelande

Under visse omstændigheder kan det være nødvendigt for os at overføre dine personoplysninger til modtagere i et tredjeland eller flere tredjelande uden for Den Europæiske Union (EU)/Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS).


EU-Kommissionen har certificeret nogle tredjelande som havende et databeskyttelsesniveau, der er sammenligneligt med GDPR, ved hjælp af en afgørelse om tilstrækkelighed. Du kan finde en oversigt over tredjelande med en beslutning om tilstrækkelighed her. For tjenesteudbydere med base i USA gælder dette kun, hvis de er certificeret i overensstemmelse med EU-US Data Privacy Framework.


Hvis der ikke træffes en beslutning om tilstrækkelighed, sikrer vi overførslen ved hjælp af andre foranstaltninger. Det kan f.eks. være bindende virksomhedsregler, Europa-Kommissionens stan-dardkontraktbestemmelser, certifikater eller anerkendte adfærdskodekser.


Medmindre andet er angivet, finder overførslen til et tredjeland sted enten på grundlag af en afgørelse om tilstrækkelighed eller en af de foranstaltninger, der er anført ovenfor. Hvis du har spørgsmål, bedes du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver (afsnit 2).


5. Hvor længe opbevarer vi dine personlige data?

Vi sletter eller anonymiserer dine persondata, så snart de ikke længere er nødvendige til de angivne formål. Som regel gemmer vi dine personoplysninger, så længe du deltager i Lidl Plus. Hvis du er inaktiv i 24 måneder eller aktivt sletter din Lidl Plus-konto, giver vi dig besked om den forestående annullering. Inden for 72 timer har du mulighed for at annullere sletningen ved at logge ind igen. Hvis dine data skal opbevares i længere tid på grund af lovbestemte opbeva-ringsperioder eller for at sikre, hævde eller håndhæve juridiske krav, vil vi opbevare dine data efter annullering af kontoen. Oplysningerne vil kun blive gemt, så længe det er lovligt.


Hvis Du ikke bruger Lidl Pay i 24 måneder, slettes de data, der er indsamlet i denne funktion, og selve funktionen. Du kan derefter til enhver tid tilmelde dig Lidl Pay igen.


Hvis du indtaster din Lidl Pay-adgangskode forkert fem gange i træk, bliver din Lidl Pay-konto automatisk slettet af sikkerhedsmæssige årsager.


Data til kreditkontrol inden for rammerne af Lidl Pay gemmes i maksimalt 180 dage. Data til forebyggelse af svindel i forbindelse med Lidl Pay via proceduren for enhedsgenkendelse (se ovenfor) slettes, når du opsiger aftalen, dog senest efter seks måneder.


Alle personoplysninger, som du sender os i forbindelse med kundeservicehenvendelser, vil blive slettet eller anonymiseret af os senest 90 dage efter det endelige svar. Erfaringen viser, at der normalt ikke er flere forespørgsler efter 90 dage. Hvis de registrerede påberåber sig deres ret-tigheder, vil personoplysningerne blive opbevaret i 3 år efter det endelige svar for at bevise, at vi har givet omfattende oplysninger og overholdt de juridiske krav.


Vi gemmer de logfiler, hvor vi registrerer dine interaktioner med Lidl Plus (f.eks. din registre-ring, nulstilling af adgangskode osv.) i en periode på op til 90 dage.


6. Hvilke rettigheder har du i forhold til behandlingen af dine data?

Du har ret til at anmode om oplysninger om de personoplysninger, der er gemt om dig, gratis i overensstemmelse med artikel 15, stk. 1, i GDPR.


Hvis de juridiske krav er opfyldt, har du også ret til berigtigelse (artikel 16 i GDPR), sletning (arti-kel 17 i GDPR) og begrænsning af behandling (artikel 18 i GDPR). Hvis du har givet os de behand-lede data, har du ret til dataportabilitet i overensstemmelse med artikel 20 i GDPR.


Hvis databehandlingen udføres på grundlag af artikel 6, stk. 1, sætning 1, litra e) eller f) i GDPR, har du ret til at gøre indsigelse i overensstemmelse med artikel 21 i GDPR. Hvis du gør indsigel-se mod databehandling, vil denne kun fortsætte, hvis vi kan påvise tvingende legitime grunde til yderligere behandling, der opvejer din interesse i at gøre indsigelse. Du kan til enhver tid sende din indsigelse til kundeservice@lidl.dk eller databeskyttelse@lidl.dk eller via kontaktformen her.


Hvis databehandlingen er baseret på samtykke i henhold til artikel 6, stk. 1, sætning 1, litra a), eller artikel 9, stk. 2, litra a), i GDPR, kan du til enhver tid trække dit samtykke tilbage med virk-ning for fremtiden, uden at det påvirker lovligheden af den tidligere behandling.


Du har også ret til at indgive en klage til en tilsynsmyndighed for databeskyttelse. Tilsynsmyn-digheden for databeskyttelse i den føderale stat, hvor du bor, eller hvor den dataansvarlige har sit registrerede kontor, er ansvarlig.


Information om databeskyttelse til download

Du kan downloade oplysningerne om databeskyttelse i Lidl Plus som PDF-version (se nedenfor).

For at se PDF-filer skal du bruge Adobe Acrobat Reader.