Vilkår og betingelser
Vilkår og betingelser for Lidl Danmark K/S ("vi", "os") for opladning af elbiler og brug af ladestandere ("ladepunkter") og de tilhørende parkeringspladser i Denmarkved hjælp af funktionen i Lidl Plus (" Fungere").
Lidl Plus er et tilbud fra Lidl Stiftung & Co. KG. Opladnings- og brugskontrakten indgås udelukkende med os, Lidl Danmark K/S fra oktober 2024).
1. Hvornår træder din laste- og brugskontrakt via Lidl Plus i kraft?
(1) Brug af funktionen kræver en registrering på den respektive brugers Lidl Plus-konto i Lidl Plus samt tilmelding til Lidl Pay i Lidl Plus. Hvis brugeren endnu ikke har oprettet en Lidl Plus-konto, kan den nødvendige tilmelding foretages via appen efter at have downloadet Lidl Plus appen. Brugen af og registreringen af Lidl Plus-kontoen er underlagt "Betingelser for brug af Lidl Plus ", som kan tilgås her.
(2) Brugeren giver et tilbud om at indgå en lade- og brugskontrakt mellem os og den respektive bruger af ladestanderen ved at klikke på knappen "Start opladning". Tilbuddet accepteres af os ved aktivering af ladestanderen og repræsenterer samtidig starten på opladning af det elektriske køretøj ("opladeproces"). Brugeren har ret til at benytte ladestanderne og parkeringspladserne under opladningsprocessen.
(3) Inden opladningsprocessen påbegyndes, er brugeren forpligtet til at sikre sig, at det ladestik, vedkommende skal bruge, ikke har nogen synlig defekt. Brugeren vælger ladestanderen i Lidl Plus-appen, enten direkte via kortet i appen eller ved at scanne QR-koden placeret på ladestanderen, tilslutter sit elektriske køretøj og starter derefter opladningsprocessen ved at bekræfte knappen "Start opladning". Dette aktiverer ladestanderen og ladeprocessen. Opladningsprocessen startes, så snart Lidl Pay-godkendelsesprocessen er gennemført, din bil er tilsluttet ladestationen, og du aktiverer opladningsprocessen i appen. Efter afslutning af opladningsprocessen annulleres grænsereservationen, og brugeren opkræves for den faktiske mængde..
(4) Opladningsprocessen slutter, når brugeren stopper det aktuelle strømforbrug (for eksempel ved at trykke på " Afslut opladning " “Stop opladning” knappen i Lidl-appen) eller når maksimale forhåndsgodkendte beløb og frakobler elbilen fra ladestationen.
Stk. 5. For at kunne benytte funktionen skal brugeren på eget ansvar stille internetadgang og alle nødvendige teknisk udstyrtil rådighed og selv betale de i forbindelse hermed afholdt gebyrer.
(6) Vi gemmer ikke denne kontrakttekst efter indgåelse af kontrakten. Brugeren kan til enhver tid hente og gemme brugsbetingelserne i appens hovedmenu.
2. Hvilken slags elbiler må du lade op på ladestaationen, og hvad skal du overveje?
(1) Kun elbiler som defineret i § 2 nr. 1, nr. 2 og nr. 3 i forordningen om ladesøjler (LSV) af 9. marts 2016 (BGBl. I s. 457), som ændret ved § 1 af forordningen af 1. juni 2017 (BGBl. I s. 1520), kan opkræves på ladestedet. Reglerne i henhold til LSV kan findes på internettet på følgende URL: https://www.gesetze-im-internet.de/lsv/BJNR045700016.html .
(2) Det elbil og det nødvendige udstyr til opladningsprocessen, såsom kabler, skal overholde de gældende lovkrav.
3. Hvilke tekniske lademuligheder og hvilken tilslutning til ladstanderen tilbyder vi?
(1) Vi tilbyder ladestandere, hvor der kan overføres strøm til din elbil enten med en maksimal effekt på 22 kilowatt (såkaldt normal ladestander) eller med en effekt på mere end 22 kilowatt (såkaldt hurtigladestander). Til opladningsprocessen bruger vi enten vekselstrøm (AC) eller jævnstrøm (DC). Der henvises til oplysningerne på det respektive ladestander for, hvilken effekt og strømtype, du kan lade din elbil op med på de enkelte ladestandere.
(2) Med henblik på tilslutning af din elbil er vores AC-standardopladningstandere som minimum udstyret med stikkontakter og køretøjskoblinger af type 2 i overensstemmelse med D S/EN 62196-2-standarden . Vores AC hurtigladestander er udstyret med mindst type 2 koblinger i overensstemmelse med D S/EN 62196-2 standarden . Vores DC-ladepunkter er som minimum udstyret med køretøjskoblinger af typen CCS Combo 2 i henhold til standarden D S/EN 62196-3 , og/eller med en køretøjskobling af typen CHAdeMO.
(3) Opladningsydelsen i overensstemmelse med afsnit (1) i dette afsnit 3 kan variere afhængigt af netværksbelastningen, forbindelsens brugssituationen og placering af ladestanderne i koblingssystemet. Vi påtager os derfor ingen garanti for overholdelse af ladeydelsen på ladestationerne eller for selve opladningsprocessens succes.
4. Hvornår kan opladningsprocessen afbrydes eller reduceres?
Vi er berettiget til at afbryde opladningsprocessen eller reducere ladeeffekten, hvis
a) elforsyningen er forstyrret eller afbrudt af den ansvarlige netoperatør i net- eller tilslutningsanvendelsen;
b) en afbrydelse eller reduktion af ladeeffekten på opladningstidspunktet er nødvendig af andre tvingende tekniske årsager, der forhindrer en uforstyrret eller uafbrudt opladningsproces;
c) den tilladte ladetid i henhold til § 5, stk. 1, er overskredet; og
d) det beløb, forhåndsgodkendt via kundens kredit-/betalingskort er nået. Oplysninger om den respektive betalingsgrænse for Lidl Pay kan findes i dit Lidl Plus-kort i Lidl-appen.
5. Hvornår og hvor længe må du lade dit elektriske køretøj op?
(1) Opladning af din elbil er tilladt i hele opladningsprocessen ("tilladt ladetid") i anledning af dit køb i vores butikker, på hvis parkeringsplads det respektive ladepunkt er placeret.
Stk. 2. Hvis der af ekstern parkeringsansvarlig er udpeget en maksimal parkeringstid, gælder dette også for opkrævningog den tilladte ladetid.
6. Til hvilket formål og hvor længe må du bruge parkeringspladsen direkte foran ladestanderen? Hvad er konsekvenserne af en krænkelse?
1.Det parkeringsområde, der direkte hører til ladestanderen, må kun anvendes til opladningsprocessen (jf. § 1) og kun i varigheden af den tilladte ladetid (jf. § 5). For at gøre det muligt for andre kunder at oplade elbiler, skal parkeringspladsen forlades straks (dvs. uden unødig forsinkelse) efter afslutningen af den tilladte ladetid. Det er ikke tilladt at bruge denne parkeringsplads til andre formål og/eller uden for den tilladte ladetid.
(2) I tilfælde af overtrædelse af § 5, stk. 1, er vi berettiget til at slæbe di elbil for din regning. De omkostninger, du skal afholde, er begrænset til de lokale omkostninger ved bugsering fra private ejendomme. Vi forbeholder os også retten til at gøre yderligere erstatningskrav gældende.
(3) I tilfælde af en overtrædelse af § 5, stk. 2, gælder den eksterne parkeringsoperatørs vilkår og betingelser og de deri indeholdte kontraktlige sanktioner.
7. Hvilke regler skal du følge ved indkørsel på parkeringspladsen/parkeringspladsen?
Færdselsreglementet (StVO ) gælder for hele parkeringspladsen, herunder parkeringsarealerne.
8. Hvad er priserne/taksterne? Hvilke betalingsmuligheder har du?
(1) Priserne for opladningsprocessen i henhold til denne opladnings- og brugskontrakt er baseret på en eller flere forskellige takster, som tydeligt vises for dig i Lidl Plus og skal vælges af dig før starten af opladningsprocessen. Vi opkræver betaling for opladningsprocessen inden for rammerne af den respektive takst i henhold til kilowatttimer (kWh), inklusive lovpligtig moms og alle specifikke forbrugsafgifter og hvis relevant afgifter, afgifter, gebyrer og alle andre omkostningskomponenter. Alle priser er inklusive den gældende lovpligtige moms.
Stk. 2. Taksterne er ikke faste priser og kan derfor variere fra opladning til opladning. Du har ikke noget juridisk krav på en anden takst end den/de, der er vist på tidspunktet for kontraktens indgåelse.
(3) Betaling sker kontantfrit via Lidl Pay. For yderligere detaljer henvises til Lidl Plus.
9. Hvilke skader er vi ansvarlige for?
(1) Vi er ikke ansvarlige for skader, som du kan pådrage dig på grund af mulige spændingsudsving, spændingstab, spændingssvigt samt netværksflaskehalse i netoperatørens netværk og dermed på grund af hændelser inden for netoperatørens ansvarsområde, som vi ikke er ansvarlige for. Desuden er vi ikke ansvarlige for skader forårsaget af forkert brug af ladestanderen eller på grund af en defekt i elbilenVores ansvar er udelukket for sådanne skader.
(2) I alle andre henseender er vi ansvarlige uden begrænsning - uanset lovgrundlaget - i tilfælde af forsæt og groft uagtsomhed.
(3) I tilfælde af simpel uagtsomhed er vi dog kun ansvarlige:
• for skader som følge af skade på liv, krop eller helbred, samt
• for skader, der opstår som følge af misligholdelse af en væsentlig kontraktlig forpligtelse (dvs. en forpligtelse, hvis opfyldelse i første omgang muliggør en korrekt gennemførelse af kontrakten, og hvis opfyldelse du regelmæssigt kan stole på); i dette tilfælde er vores ansvar begrænset til erstatning for den forudsigelige, typisk forekommende skade.
Stk. 4. Ovennævnte ansvarsbegrænsning efter § 9, stk. 3, gælder også for pligtovertrædelser af eller til fordel for personer, for hvis skyld vi er ansvarlige i henhold til lovmæssige bestemmelser.
Stk. 5. Den nævnte ansvarsbegrænsning efter § 9, stk. 3, gælder dog ikke, hvis vi eller de personer, for hvis skyld vi er ansvarlige efter lovbestemmelser, svigagtigt har fortiet en mangel eller påtaget sig en garanti.
Stk. 6. De nævnte ansvarsbegrænsninger efter § 9, stk. 3 og 4, gælder ikke for krav efter produktansvarsloven.
(7) Ethvert yderligere ansvar end det ovenstående fra vores side eller fra personer, for hvis skyld vi er ansvarlige i henhold til lovbestemmelser, er udelukket.
10.kontaktoplysninger for klager
Hvis du har spørgsmål eller klager kan du kontakte vores kundeservice på 07063 / 93 3333
(mandag til søndag: 24 timer til rådighed)
E-mail: kontakt@lidl.de
11. Hvilke andre bestemmelser gælder, og hvilke muligheder har du for at løse tvister?
(1) Kontraktsproget er dansk
(2) Hele retsforholdet mellem brugeren og os er underlagt Dansk lovgivning, eksklusive FN-konvention om kontrakter om internationale varekøb, forudsat at brugeren har sit sædvanlige opholdssted i Denmark eller brugerens sædvanlige opholdssted er i et land, der ikke er medlem af Den Europæiske Union. Hvis brugeren har sit sædvanlige opholdssted i et andet EU-medlemsland, forbliver yderligere ufravigelige bestemmelser i det medlemsland, hvor medlemmet har sit sædvanlige opholdssted, upåvirket.
(3) I tilfælde af enkelte bestemmelser i disse generelle vilkår og betingelser er ugyldige, forbliver gyldigheden af de resterende bestemmelser upåvirket.
(4) Europa-Kommissionen stiller en platform til rådighed for online tvistbilæggelse, som kunden kan få adgang til på http://www.ec.europa.eu/consumers/odr . Vi er dog ikke forpligtet eller villige til at deltage i tvistbilæggelsessager for en forbrugervoldgiftsnævn.
...
Databeskyttelsespolitik E-ladestation
(Version 2.0; pr. 28. 10. 2024)
Tak fordi du bruger vores e-ladestationer og for din interesse i vores databeskyttelsespolitik.
I følgende databeskyttelsespolitik informerer vi dig om typen og omfanget af behandlingen af dine personoplysninger ved Lidl Danmarks K/S Carl Blochs Gade 89 8000 Aarhus (også omtalt som " Lidl ", " vi " eller " os " i sammenhængen af disse databeskyttelsesbestemmelser); dels også under fælles ansvar (se punkt 5 nedenfor). Personoplysninger er oplysninger, der direkte eller indirekte kan henføres til dig. Retsgrundlaget for databeskyttelse er især den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR).
1. Opladerstationssøger
Formål med databehandling/retsgrundlag:
Ved hjælp af funktionen "ladestationslokalisering"- i Lidl Plus kan du få vist vores ladestationer på et kort over de forskellige korttjenester (Google Maps, Apple Maps og Huawei Map) og få beregnet ruter til udvalgte ladestationer. For mere information, se venligst databeskyttelsespolitikken .
2. Behandlingsordre
Formål med databehandling/retsgrundlag:
For at behandle din opladningstransaktion i overensstemmelse hermed modtager vi fra Lidl Stiftung & Co. KG følgende kundestamdata:
• Fornavn
• Efternavn
• E-mail adresse
• Adresse (gade, nummer, postnummer, by)
• Land
• Behandling af Lidl Pay-transaktionen.
Retsgrundlaget for behandlingen af ovennævnte data er art. 6 Par. 1 b) GDPR, dvs. vi behandler dataene baseret på kontraktforholdet mellem dig og os.
Modtagere / kategorier af modtagere:
Til håndtering af dine kundeoplysninger behandles dine oplysninger også på vores vegne af vores databehandler angående hosting, informationsstyring og e-mobilitet. Disse databehandlere er hver især nøje udvalgt og revideret af os derudover er databehandlerne også kontraktligt forpligtet i overensstemmelse med artikel 28 GDPR.
Opbevaringsperiode/ kriterier for fastlæggelse af opbevaringsperiode:
Vi opbevarer de data, der er indsamlet til behandlingen af kontrakten, indtil udløbet af den lovpligtige eller mulige kontraktlige garanti og garantirettigheder. Efter udløbet af denne periode beholder vi oplysningerne om det kontraktforhold, der kræves af handels- og skattelovgivningen i de perioder, der er fastsat ved lov. I denne periode (typisk fem år + løbende år fra kontraktens indgåelse) behandles dataene alene i tilfælde af revision fra skattemyndighederne og i tilfælde af kundehenvendelser.
I tilfælde af, at kontrakten ikke indgås, sletter vi de kundeoplysninger, der er sendt til os, inden for 90 dage.
3. Håndtering/fakturering og analyse af opkrævningsprocesser
Formål med databehandling/retsgrundlag:
For at starte opladningsprocessen på en af vores ladestandere skal du logge ind på den tilsvarende ladestation i Lidl Plus og starte opladningsprocessen. Under opladningsprocessen behandles der oplysninger om generelle oplysninger og ladestationens status samt følgende personoplysningermed henvisning til dit kunde-id til interne bookingformål:
• Dato for opladningsprocessen,
• Opladningsmængde (kWh),
• Ladeeffekt (kW),
• Start af opladningsprocessen (tid),
• Slut på opladningsprocessen (tid),
• Type anvendt ladestik.
Retsgrundlaget for behandlingen af din opladningstransaktion til reservationsformål er art. 6 Par. 1 c) GDPR, da dette er nødvendigt for at overholde vores skattelovgivningsforpligtelser.
Hvis du ikke bruger vores ladestationer som en del af et gratis abonnement, behandler vi også dine fakturerings- og betalingsdata til faktureringsformål ud over de data, der er nævnt i afsnit 3, som du skal oplyse, når du indgår et betalt abonnement via Lidl Pay:
• Debet- eller kreditkortoplysninger
Du kan administrere dine betalingsdata via Lidl Pay.
Retsgrundlaget herfor er art. 6 stk. 1 b) GDPR, dvs. vi behandler ovenstående data baseret på kontraktforholdet mellem dig og os.
Vi vurderer dataene for din ladeproces med reference til kunde-id for at bestemme udnyttelsen af ladestationer og for at planlægge den videre udvidelse af ladestationer.
Retsgrundlaget for denne databehandling er art. 6 stk. 1 f) GDPR. Vores legitime interesse i denne databehandling skyldes målet om at forbedre ladestationinfrastrukturen. Til dette formål vil dine ovennævnte data blive overført til anonymiserede statistikkerom brugen af ladestationerne.
Modtagere / kategorier af modtagere:
Som en del af opkrævningsprocessen behandles dine data også på vores vegne, af databehandlere fra e-mobilitetssektoren. Databehandlerne er nøje udvalgt i hvert enkelt tilfælde, de revideres af os og databehandlerne er også kontraktligt forpligtet i overensstemmelse med artikel 28 GDPR.
Derudover overfører vi din opladningsadfærd samt dine faktureringsdata til Lidl Stiftung & Co KG med det formål at vise ordrebekræftelsen og øge informationsværdien af din brugerprofil i Lidl Plus, samt fakturering via Lidl Pay. For mere information, se venligst Lidl Plus databeskyttelsespolitik .
Opbevaringsperiode/ kriterier for fastlæggelse af opbevaringsperiode:
Hvis vi bruger dine oplysninger til dataanalyser for at videreudvikle vores tilbud, sletter vi disse data eller fjerner den personlige reference, så snart det respektive formål med foranstaltningen er opnået. I det omfang vi ikke bruger dine oplysninger til ovennævnte formål, opbevarer vi de indsamlede oplysninger til kontraktbehandling, indtil du afmelder dig Lidl Plus eller indtil udløbet af de lovbestemte eller mulige kontraktlige garanti- og garantirettigheder. Du kan finde yderligere information i Lidl Plus databeskyttelsespolitik .
Efter udløbet af før nævnte perioder opbevarer vi de oplysninger omkontraktforholdet, der kræves i henhold til handels- og skattelovgivningen i de perioder, der er fastsat ved lov. I denne periode (regelmæssigt tolv år fra kontraktens indgåelse) behandles oplysningerne igen udelukkende i tilfælde af en gennemgang af skattemyndighederne og i tilfælde af kundehenvendelser.
4. Kundeservice
Formål med databehandling/retsgrundlag:
Personoplysninger, som du giver os ved udfyldelse af kontaktformularer via telefon, e-mail eller via sociale medier fx ved henvendelse til vores kundeservice, behandles naturligvis fortroligt. Vi bruger dine oplysninger til at behandle din henvendelse. Retsgrundlaget for databehandling er art. 6 stk. 1 f) eller art. 6 stk. 1 b) GDPR. Vores legitime interesse i denne databehandling skyldes målet om at besvare dine henvendelser, løse eventuelle problemer, der måtte eksistere, og dermed opretholde og fremme din tilfredshed som bruger af vores service.
Modtagere / kategorier af modtagere:
Når vi besvarer dine henvendelser, behandles dine data også på vores vegne af databehandlere fra områderne kundeservice, hosting og e-mobilitet. Databehandlerne er hver især nøje udvalgt, de er revideret af os og databehandlerne er også kontraktligt forpligtet i overensstemmelse med artikel 28 GDPR.
Opbevaringsperiode/ kriterier for fastlæggelse af opbevaringsperiode:
Alle personlige oplysninger, som du giver os som svar på henvendelser (forslag, ros eller kritik) via denne hjemmeside eller via e-mail, vil blive slettet eller anonymiseret af os senest 90 dage efter det endelige svar er givet. Erfaring har vist, at der som udgangspunkt ikke er flere forespørgsler om vores svar efter 90 dage. Hvis du påberåber dig dine rettigheder som registreret (se nedenfor), vil dine personoplysninger blive opbevaret i 3 år efter det endelige svar for at bevise, at vi har givet dig omfattende oplysninger, og at de juridiske krav er opfyldt.
5. Dine registrerede rettigheder
5.1 Retten til indsigt i henhold til artikel 15 GDPR
I overensstemmelse med art. 15 Par. 1) GDPR, har du ret til gratis at anmode om oplysninger om de personoplysninger, vi har gemt om dig. Dette omfatter især:
• de formål, som personoplysningerne behandles til;
• de kategorier af personoplysninger, der behandles;
• de modtagere eller kategorier af modtagere, som de personlige data vedrørende dig er blevet eller vil blive videregivet til;
• den planlagte varighed af opbevaringen af de personlige data vedrørende dig eller, hvis specifikke oplysninger herom ikke er mulige, kriterier for fastlæggelse af opbevaringsperioden;
• eksistensen af en ret til at få berigtigelse eller sletning af personoplysninger om dig, en ret til at få den dataansvarliges begrænsning af behandlingen eller en ret til at gøre indsigelse mod en sådan behandling;
• eksistensen af en ret til at klage til en tilsynsmyndighed;
• enhver tilgængelig information om oplysningernes oprindelse, hvis personoplysningerne ikke er indsamlet fra den registrerede;
• eksistensen af automatiseret beslutningstagning, herunder profilering, i henhold til art. 22 Par. 1) og 4) GDPR og i det mindste i disse tilfælde meningsfuld information om den involverede logik og omfanget og tilsigtede virkninger af en sådan behandling for den registrerede.
Hvis personoplysninger overføres til et tredjeland eller til en international organisation, har du ret til at blive informeret om passende sikkerhedsforanstaltninger i henhold til artikel 46 GDPR i forbindelse med overførslen.
5.2 Ret til berigtigelse i henhold til artikel 16 GDPR
Du har ret til at anmode om, at vi retter eventuelle unøjagtige personoplysninger om dig uden unødig forsinkelse. Under hensyntagen til formålene med behandlingen har du ret til at anmode om udfyldelse af ufuldstændige personoplysninger, herunder ved hjælp af en supplerende erklæring.
5.3 Ret til sletning i henhold til artikel 17 GDPR
Du har ret til at anmode om, at vi sletter personoplysninger om dig uden forsinkelse, forudsat at en af følgende grunde er gældende:
• personoplysningerne er ikke længere nødvendige til de formål, hvortil de blev indsamlet eller på anden måde behandlet;
• du trækker dit samtykke, som behandlingen var baseret på i henhold til art. 6 Par. 1 a) eller art. 9 Par. 2 a) GDPR, og der er intet andet juridisk grundlag for behandlingen;
• du gør indsigelse mod behandlingen i henhold til art. 21 stk. 1) eller (2) GDPR, og der er ingen tvingende legitime grunde til behandlingen i tilfælde af art. 21 stk. 1) GDPR;
• personoplysningerne er blevet behandlet ulovligt;
• sletning af personoplysningerne er nødvendig for at overholde en juridisk forpligtelse;
• personoplysningerne er indsamlet i relation til informationssamfundstjenester, der tilbydes i henhold til art. 8 Par. 1) GDPR.
Når vi har offentliggjort personoplysningerne og er forpligtet til at slette dem, skal vi tage rimelige skridt under hensyntagen til den tilgængelige teknologi og implementeringsomkostningerne for at informere tredjeparter, der behandler dine oplysninger om, at du også kræver, at de sletter alle links til eller kopier eller gengivelser af dine personlige oplysninger.
5.4 Ret til begrænsning af behandling i henhold til artikel 18 GDPR
Du har ret til at kræve, at vi begrænser behandlingen, hvis en af følgende betingelser er opfyldt:
• nøjagtigheden af de personlige data stilles spørgsmålstegn ved af dig;
• behandlingen er ulovlig, og du anmoder om begrænsning af brugen af personoplysningerne i stedet for sletning;
• den dataansvarlige har ikke længere brug for personoplysningerne til behandlingsformål, men den registrerede har brug for dem til etablering, udøvelse eller forsvar af retskrav; eller
• du har gjort indsigelse mod behandlingen i henhold til art. 21 stk. 1) GDPR, så længe det endnu ikke er fastlagt, om den dataansvarliges legitime grunde tilsidesætter den registreredes.
5.5 Ret til dataportabilitet Artikel 20 GDPR
Du har ret til at modtage de personoplysninger om dig, som du har givet os i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format, og du har ret til at overføre disse data til en anden dataansvarlig uden hindring fra os, forudsat at
• behandlingen er baseret på samtykke i henhold til art. 6 Par. 1 a) eller art. 9 Par. 2 a) eller på en kontrakt efter art. 6 Par. 1 b) GDPR og
• behandlingen udføres ved hjælp af automatiserede procedurer.
Når du udøver din ret til dataportabilitet, har du ret til at få personoplysningerne overført direkte fra os til en anden dataansvarlig, hvor det er teknisk muligt.
5.6 Ret til at gøre indsigelse i henhold til artikel 21 GDPR
i henhold til betingelserne i art. 21 stk. 1) og (2) GDPR, kan du gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysninger til forfølgelse af legitime interesser.
Vi vil i så fald stoppe behandlingen af dine personoplysninger. Vi er ikke forpligtet til at stoppe behandlingen, hvis vi kan påvise tvingende legitime grunde til behandlingen, som tilsidesætter dine interesser, rettigheder og friheder, eller hvis behandlingen tjener til at hævde, udøve eller forsvare retskrav.
5.7 Ret til at indgive en klage til en tilsynsmyndighed i henhold til artikel 77 GDPR
Du har også ret til at indgive en klage til den kompetente databeskyttelsestilsynsmyndighed til enhver tid. Til dette formål kan du kontakte databeskyttelsestilsynsmyndigheden i den føderale stat, hvor du er bosat, eller myndigheden i Denmark, the dataprotections authority is called Datatilsynet.
6. Navn og kontaktoplysninger på den dataansvarlige og kontaktoplysninger på virksomhedens databeskyttelsesansvarlige
Denne databeskyttelsespolitik gælder for databehandling af Lidl Danmarks K/S Carl Blochs Gade 89 8000 Aarhus ("dataansvarlig"). Virksomhedens databeskyttelsesansvarlige i Lidl Danmarks K/S KG kan træffes på ovenstående adresse på den databeskyttelsesansvarlige eller på databeskyttelse@lidl.dk.